Logon päivitys
Logo on yrityksesi juhla-asu
Logo tehdään edustamaan yritystäsi. Sen rooli on viestiä brändisi tunnelmaa yhdellä silmäyksellä. Logon tulee myös olla uniikki ja erottaa yrityksesi kilpailijoista. Erottumisen välineenä käytetään usein jotain maukasta oivallusta logon ulkoasussa. Se tekee logosta muistettavan ja ennenkaikkea yksilöllisen.
Erottumisen välineenä käytetään usein jotain maukasta oivallusta logon ulkoasussa.
Adjektiiveja suoraan korvien väliin
Osuva logo henkii katsojalleen laatusanoja ja hintamielikuvaa. Arvokas, luova, helposti lähestyttävä, moderni, ekologinen, ammattitaitoinen, virallinen jne. Muotojen, kirjaimien ja värien valinnalla rakennetaan katsojan aivoihin alitajuisia mielleyhtymiä, jotka noudattelevat brändin tavoitteita.
Millaisia asioita sinun logosi tulisi henkiä?
Toimiala tunnistettavaksi
Hyvä logo on paitsi helposti luettava ja ymmärrettävä, se myös viestii kekseliäästi yrityksesti toimialasta. Viittauksia toimialaan voidaan tuoda mukaan myös liittämällä yrityksen slogan tai palvelulupaus osaksi logoa.
Graafinen suunnittelija tekee valistuneita esivalintoja
Logosuunnittelu on puhdasta käsityötä. Suunnittelupöydällä pyörii usein kymmeniä erilaisia vaihtoehtoja fonteista, kuvioista ja väreistä. Vähitellen niistä jalostuu 3-5 ehdotusta asiakkaalle esiteltäväksi.
Ajaton ja monikäyttöinen logo
Logon suunnittelussa ja valinnassa kannattaa huomioida myös erilaiset käyttötarkoitukset. Logomateriaalin täytyy toimia samalla tavalla joka paikassa. Verkkosivulla, käyntikortissa, auton kyljessä, t-paidassa. Mustavalkoisena ja värillisenä. Tummalla tai vaalealla pohjalla.
Logosuunnittelun hinta-arvio nopeasti ja ilman sitoutumista.
Näin helppoa se on. Vain muutama tieto riittää ja saat hinta-arvion sähköpostiisi.
Logouudistuksia
ennen ja jälkeen
Kokonaan uusi vai vanhan muutos?
Startup-yrityksen tai uuden brändin logon suunnittelu on yleensä yksinkertaisempi prosessi kuin vanhan ja vakiintuneen logon uudistaminen. Logo on usein ensimmäinen konkreettinen brändielementti, jota aloittavasta yrityksestä tai uudesta tuotteesta syntyy. Vanhat ja vakiintuneet logot sen sijaan sisältävät suuren määrän tunnelmia, mielleyhtymiä ja asenteita. Ne ovat imeneet asiakkaiden kokemuksia itseensä jo hyvin kauan. Siksi ne ovat vahvoja ja vakiintuneita. Vanhan logon uudistamisessa joudutaan aina jollain tasolla huomioimaan olemassa olevan brändi. Käytännössä vanhasta säilytetään usein jotain, joka muokataan uudeksi. Tai sitten vanha logo päätetään hylätä kokonaan. Nämä linjanvedot ovat aina vakavan keskustelun paikkoja yrityksessä ja logon suunnittelijan kanssa.
-
Asiakas: Hammer Suomi
Toimiala: Rautakaupat -
Asiakas: FixMyBike
Toimiala: Pyörähuolto -
Asiakas: Geona
Toimiala: Maaperätutkimus -
Asiakas: Digitekno
Toimiala: Elektroniikan alihankintateollisuus -
Asiakas: Happi Partners
Toimiala: Liikkeenjohdon konsultointi -
Asiakas: Lasipack
Toimiala: Lasitusliike -
Asiakas: Svenska Kulturfondet / Rimbert
Toimiala: Järjestöt ja säätiöt -
Asiakas: HenkilöstöalaHELA
Toimiala: Järjestöt ja säätiöt -
Asiakas: Kind Nordic
Toimiala: Muotoilu -
Asiakas: Terrawise Group
Toimiala: Pihatyöt, puutarhatyöt -
Asiakas: SSA Rakennus
Toimiala: Rakennusliike -
Asiakas: Develo
Toimiala: Kiinteistöhallinto -
Asiakas: Nuard Ventures
Toimiala: Sijoitusyhtiö -
Asiakas: CHS Group
Toimiala: Logistiikka -
Asiakas: Business Meeting Park
Toimiala: Kokoustilat -
Asiakas: Resaco
Toimiala: Digimarkkinointi -
Asiakas: G-Boats
Toimiala: Veneiden rakentaminen -
Asiakas: Tasavallan presidentit kanslia
Toimiala: Valtioneuvosto -
Asiakas: Olas Group
Toimiala: Rakennusliike -
Asiakas: Tila
Toimiala: Kiinteistönvälitys -
Asiakas: Nordic Roe
Toimiala: Elintarviketukku -
Asiakas: Aalto University
Toimiala: Yliopistot -
Asiakas: Suksee
Toimiala: Konsultointipalvelut -
Asiakas: Alcovi LKV
Toimiala: Kiinteistönvälitys -
Asiakas: Helsingin hallinto-oikeus
Toimiala: Tuomioistuinlaitos -
Asiakas: Blau Interior
Toimiala: Keittiökalusteet -
Asiakas: Kakkugalleria
Toimiala: Konditoriat -
Asiakas: Fiksuvesi/Smartvatten
Toimiala: Energiaseuranta -
Asiakas: Javri Lodge
Toimiala: Hotellit -
Asiakas: Wakio
Toimiala: Vakuutuspalvelut -
Asiakas: Accountor Planier
Toimiala: IT-ohjelmistot -
Asiakas: Amandel
Toimiala: Eläinten hoito -
Asiakas: Master of Turns
Toimiala: Moottorikelkat -
Asiakas: Primrose
Toimiala: Patenttitoimisto -
Asiakas: Geobear
Toimiala: Maanrakennus -
Asiakas: Duohtavuohta
Toimiala: Vaatteet ja tekstiilit -
Asiakas: Pixplanier
Toimiala: Videotuotanto -
Asiakas: Jotus
Toimiala: Ydinvoimateollisuus -
Asiakas: Napapiiri Adventures
Toimiala: Matkailu -
Asiakas: Kavo
Toimiala: Energiatuotanto -
Asiakas: Farrow Sport
Toimiala: Urheiluvälineet -
Asiakas: Asianajotoimisto Romo
Toimiala: Asianajotoimisto -
Asiakas: Aksovaara
Toimiala: Vaattet ja tekstiilit -
Asiakas: Signa
Toimiala: Opasteet -
Asiakas: Stronghold
Toimiala: Koulutus -
Asiakas: FINBB
Toimiala: Tutkimuspalvelut -
Asiakas: Nivos Energia
Toimiala: Energia-ala -
Asiakas: Eeva Mäkinen Photography
Toimiala: Valokuvaus -
Asiakas: Juko ry
Toimiala: Ammattiliitot -
Asiakas: EnerKey Group
Toimiala: Energiahallinta -
Asiakas: Wiidare
Toimiala: Lakipalvelut -
Asiakas: Sagacitas Partners
Toimiala: Rahoitus -
Asiakas: Eerika Consulting
Toimiala: Insinööritoimistot -
Asiakas: Wallstreet
Toimiala: Rahoituspalvelut -
Asiakas: Kalevalaseura
Toimiala: Yhdistykset ja säätiöt -
Asiakas: Office of President Ahtissari
Toimiala: Yhdistykset ja säätiöt -
Asiakas: Vaaka Partners
Toimiala: Rahoitus ja luottotoiminta -
Asiakas: Korkia
Toimiala: Rahoituspalvelut -
Asiakas: Casas Nordic
Toimiala: Suunnittelutoimisto -
Asiakas: Raiders Basket
Toimiala: Urheiluseurat