Brändi-identiteetti

Brändi-identiteetti on tärkeä osa viestinnän strategiaa. Se vahvistaa halutun viestin perillemenoa. Mitä selkeämpi ja yhdenmukaisempi brändin identiteetti on kaikessa sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä, sen paremmat ovat yrityksen, tuotteen, palvelun ja yhteisön mahdollisuudet erottua ja menestyä. Käytännössä kyse on visuaalisten elementtien määrittelystä ja sopimisesta, miten niitä käytetään johdonmukaisesti kaikessa viestinnässä.

Kun brändin pääviestit ja identiteetti on määritelty tarkkaan, on viestinnän ja markkinoinnin yksittäisten toimenpiteiden suunnittelu helpompaa ja kustannustehokkaampaa. Suomeksi sanottuna säästät aikaa ja rahaa, kun pyörää ei tarvitse joka kerta suunnitella uudelleen. Meillä on tästä monia hyviä esimerkkejä. Haluatko kuulla niistä lisää?

Anna meidän suunnitella myös sinun brändille identiteetti, joka takuuvarmasti erottaa sinut kilpailijoistasi ja vahvistaa uskottavuuttasi kovassa kilpailutilanteessa. Meillä suunnittelun lähtökohtana ovat todelliset menestystekijäsi, missiosi ja visiosi.

Suunnittelemme brändi-identiteettejä kaikenkokoisille ja eri elinkaaren vaiheissa eläville yrityksille, yhteisöille, tuotteille, tapahtumille ja palveluille. Käy katsomassa, löytyykö töidemme joukosta sinulle tuttuja brändi-identiteettejä.

  • Identiteettisuunnitteluun sisältyy mm:

    • tunnuksen ja logon suunnittelu KATSO ESIMERKKEJÄ
    • värimaailman määrittely
    • fonttien määrittely
    • kuvamaailman määrittely
    • brändikuvausten toteutus
    • esityspohjien määrittely (esim. Powerpoint)
    • verkkosivujen suunnittelu ja toteutus
    • some-pohjat (esim. Canva)
    • graafinen ohjeistus

  • 1. Kartoitus
    Ensimmäisessä vaiheessa kartoitetaan ilmeen nykytilanne, keskustellaan asiakkaan toiveista ja asetetaan tavoitteet ilmeuudistukselle. Lisäksi tässä vaiheessa analysoidaan kilpailijat ja kohderyhmät.

    2. Suuntaus
    Toisessa vaiheessa haastetaan nykytilanne ja tutkitaan vaihtoehtoiset tavat löytää omaleimainen ilme.

    3. Suunnittelutyö
    Tässä vaiheessa ideoidaan, löydetään ilmeen olennaisuus ja visualisoidaan ideat.

    4. Toteutus
    Valmiiden materiaalien (mm. logot, kuvat, verkkosivut, some-pohjat ja graafinen ohjeistus) toteutus ja toimitus.

Brändi-identiteetin hinta-arvio nopeasti ilman sitoutumista.

Näin helppoa se on. Vain muutama tieto riittää ja saat hinta-arvion sähköpostiisi.

Katso uusimmat työnäytteet

Hammer Suomi – Rautakauppaketju sai yritysilmeen ja verkkosivut

Olas – Yritysilmeen uudistaminen pientalokoteja rakentavalle yhtiölle.

Momentum Helsinki – Yritysilmeen uudistaminen yritysrahoituksiin keskittyneelle konsulttitoimistolle.

Develo – Yritysilmeen suunnittelu kiinteistökehitys- ja sijoitusyhtiölle.

SSA – Yritysilmeen ja verkkosivujen uudistus rakennusliikkeelle.